Няма да закриват телефоните 150, 160 и 166, пренасочват обажданията към 112

share

Наближава срокът, в който всички спешни повиквания към полиция, пожарна и спешна помощ, ще бъдат пренасочени към тел.112.

Това вече е направено в някои области, в други процеса тече. Пред БНР директорът на дирекция „Национална система 112” Стоян Граматиков обясни какво трябва да знаем ние като ползватели на услугата.

Въпреки концентрирането на услугата на 112, телефоните 150,160 и 166 няма да бъдат закрити, но повикванията към тях ще се приемат в центровете на 112. Разговорите ще бъдат автоматично пренасочвани. Т.е. хората, които не са разбрали за тел. 112, ще могат да си звънят на старите телефони. Това вероятно ще бъде масовия случай, заяви Граматиков.

Той разсея съмнението, че обслужването може да стане по-бавно, поради натрупване на разговори на 112. Системата е оразмерена достатъчно и като технически капацитет, и като персонал, за да поеме трафика, който очакваме да се генерира от всички спешни телефони. Средното изчакване при повикване е между 3 и 5 секунди.

Параметърът в това отношение за Европа е 20 сек., допълни шефът на „Национална система 112”. По думите му за хората има известни неясноти във връзка с компетентността на приемащите разговорите. На старите телефони имаше медицински лица, които даваха адекватни съвети докато дойде линейката. Служителите на 112 нямат тези компетенции, но когато случаят е изцяло от компетентността на спешна медицинска помощ и изисква намесата на медицинско лице, операторът от 112 прави конферентна връзка с медик и той директно поема случая. Затова не съществува проблем. Това вече се прави от три години и се получава, поясни той.

Граматиков каза още, че наскоро са приключили конкурсите, били са наети и допълнително персонал за повишения трафик от спешните номера. Хората са обучени. На ден получаваме по 8-10 хиляди повиквания, каза още той. По думите му в момента върви поетапното пренасочване по области на познатите спешни телефони. Всичко трябва да приключим до 30 септември т.г.

Стоян Граматиков припомни и основните компетенции на тел.112 – при нужда от медицинска помощ, при нарушаване на обществения ред, при бедствия, аварии, катастрофи, пожари, за спасяване в планините, край морето. Това са дейности свързани с дейността на службите Полиция, Пожарна безопасност и защита на населението, Спешна медицинска помощ, Планинска спасителна служба и Изпълнителна агенция „Морска администрация”, каза още шефът на „Национална система 112” Стоян Граматиков.

Водещи новини

Още новини