Европейският съюз започва информационна кампания "Придвижвай се разумно"

share

Европейският съюз започва двугодишната информационна кампания под надслов „Do the right mix - Придвижвай се разумно", която цели да обърне внимание на предимствата при комбинирането на различни видове транспорт - градски транспорт, велосипед, пеша или с кола, предаде "Нюз.бг".

Кампанията се координира на национално ниво от Министерство на околната среда и водите и основното й послание е, че с този избор хората могат да подобрят здравния си статус, да намалят разходите си за транспорт и да допринесат за по-чиста градска среда.

В рамките на „Do the right mix" до 2015 година ще бъдат представени самостоятелни национални информационни кампании в шест страни-членки на ЕС, където потенциалът в сферата на градската мобилност не е така добре разгърнат. Именно затова ние сме част от нея заедно с Великобритания, Италия, Румъния, Латвия и Гърция.

У нас акцентът ще бъде поставен върху активности, които провокират и образоват към информиран избор и комбинация от начини за придвижване. Сайтът на кампанията ще бъде платформа за новини, свързани с устойчивата градска мобилност и интересни инициативи на тази тема, които се организират в страната.

Там ще могат да се открият още полезни статии и съвети, с които да се дадат идеи начинът на придвижване да се отрази благоприятно на въздуха в града, на физическата ни форма и на финансовото ни състояние.

„Do the right mix" е тригодишна кампания за устойчива градска мобилност на Европейската комисия, която води началото си от юни 2012 година. Целта й е да подпомогне и насърчи активностите в тази сфера в 28-те страни членки, а също и в Норвегия, Исландия и Лихтенщайн.

Кампанията се ръководи от Генерална дирекция „Мобилност и Транспорт" на ЕК и се финансира от „Интелигентна енергия за Европа", помощна програма на ЕС за нетехнологични активности в сферата на енергийната ефективност и възобновяемите енергийни източници.

Водещи новини

Още новини