КАТ няма да спира нарушители по пътя към морето, а само ще ги снима

интернет
share

Нарушителите, пътуващи към морето, няма да бъдат спирани, а само снимани от камерите на КАТ.

Тази тактика ще използват униформените, за да не се получават километрични задръствания през август - месеца, в който най-много шофьори се отправят към Черноморието, съобщи началникът на сливенския отдел „Пътна полиция" Николай Илчев, пише в. „Монитор".

През уикенда е почти невъзможно да бъде спрян автомобил, без да се образува задръстване. Поради тази причина в борбата с нарушителите ще се включат 16-те английски радара, с които разполага „Пътна полиция". Само преди десетина дни те заработиха отново, след като бяха спрени в края на миналата година заради метеорологични тестове. Уредите правят клип с движението на водачите и всеки, решил да изпревари колоната при непрекъсната линия, ще получи от новите електронни фишове на КАТ. Идеята е на място да се спират единствено най-наглите нарушители, създаващи предпоставка за катастрофа и да получават актове.

Тъй като най-натоварен е трафикът в събота и неделя, тогава екипите от униформени ще бъдат удвоени. В момента 11 патрула дават дежурства от Нова Загора до Петолъчката. Освен катаджиите на помощ са били изпратени инспектори от районните управления в града. Там, където се образуват колони, полицаите ще регулират движението.
 
„В момента нямаме много нарушители, защото водачите се движат в колона и не могат да развиват високи скорости", обясни още Илчев, който ръководи отделът на КАТ с най-много санкционирани водачи в страната.
 
Един от най-натоварените участъци към курортите на юг от Бургас е този между Созопол и Приморско. Той е изключително опасен и заради правите отсечки преди поредицата от завои. Именно на един от тях през август 2007 г. шампионът по фигурно пързаляне Максим Стависки връхлетя с джипа си две леки коли, като уби на 24-годишния Петър Петров, а 19-годишната тогава Мануела Горсова беше на косъм от смъртта.
 
За да не се повтарят подобни трагедии на опасния завой край река Ропотамо, където стана катастрофата, вече е монтирана предпазна ограда. Специалната тривълнова мантинела се очаква да намали жертвите и пострадалите при катастрофи поне наполовина.
 
Направените тестови изпитания показват, че при скорост 80 км/ч и ъгъл на удар 20 градуса мантинелата задържа камион до 16 тона.
За да се повиши безопасността, е поставена маркировка с перли, а за табелите и пътните знаци е използвано диамантено фолио. Това ги прави видими и през деня, и през нощта. За да не навлизат шофьорите в насрещното движение, двете платна са разделени със специални гумени разделители. Подобни мерки могат да бъдат използвани и в други участъци, където традиционно стават катастрофи със загинали.
 
От МВР съобщиха, че освен към морето повече полицейски екипи ще бъдат изпращани и по маршрута София - Благоевград - Кулата. Освен че пътят към Гърция е най-натовареното международно трасе, по традиция там стават най-много инциденти.
 
На някои места между серия от опасно остри завои има кратки отсечки от стотина метра, които също са прекалено къси за изпреварване, но според маркировката то е разрешено. Липсата на адекватна маркировка или предупредителен знак за опасен участък лесно заблуждава и младите водачи, които, видят ли прекъсната линия, често се подлъгват и настъпват газта.

Водещи новини

Още новини