25% от старите автобуси на градския транспорт в София ще бъдат подменени с нови, които ще отговарят на най-високите европейски стандарти. От дружеството "Столичен автотранспорт" очакват обновяването да започне още в края на годината, предаде БНТ.
Гледката за редовните пътници на автобус 102 е една и съща от десетилетия. Шумът от двигателя е оглушителен, а свеж въздух влиза предимно на спирките, когато вратите се отворят.
"В разгара на лятото е много жега. Когато е пълен, е непоносимо да се возиш", разказа редовният пътник в този автобус Цачо.
"В момента състоянието е направо трагично", допълни Димитър.
"Много се оплакват от шофьорите, но и ние гражданите не пазим", смята Райна.
В автопарк "Земляне" намираме един от ветераните на автобусна линия 102. Известен е с това, че вече е заличен от регистрите на фирмата производител и никой не знае точната му рождена дата. Средната възраст на съчленените автобуси е около 23 години. Въпреки навъртените километри от Столичния автотранспорт гарантират за техническата изправност на рейсовете.
"Успяваме да поддържаме на необходимото ниво цялата техника, която е налична", категоричен е зам.-директорът по експлоатационните въпроси в "Столичен автотранспорт" ЕАД инж. Владимир Коцев.
Новите автобуси ще се движат на газ и ще бъдат достъпни за хора с увреждания.
"Сега, от първи януари 2014 г., влиза стандарта Евро-6, който ще бъде задължителен за всички новозакупени автобуси. С тази обществена поръчка ще подновим около 25% от съществуващия автопарк", коментира изпълнителният директор на "Столичен автотранспорт" ЕАД Слав Монов.
"Ще успеем да бракуваме около 50% от съчленените автобуси. Това ще бъдат тези, които са на възраст по-голяма от 12 години", заяви инж. Коцев.
Поръчката е на стойност 50 млн. евро. и е по ОП "Околна среда".