Предложенията ще се обсъждат от експертен съвет в направление "Архитектура и градоустройство" към Столичната община.
Ще се иска и мнението на гражданите кой вариант да бъде предпочетен.
Братоев уточни, че при всички варианти се говори за строителството не на скоростен трамвай, а за "леко метро".
Това, по думите му, означава, че откритите участъци в проекта ще са над 40 процента, а в този случай става въпрос за над 55 процента открито трасе и подземен 8-километров участък главно в центъра.
Станции ще има на всички възлови спирки.
Общинското дружество "Метрополитен" подготвя тръжната документация за избор на строител на продължението на първия лъч на метрото от бул. "Цариградско шосе" до летище "София". До септември ще бъде приключен и анализът на приходите
и разходите.
По думите на Стоян Братоев има индикации за осигуряване на финансиране. Това означава, че при начало на строителството през следващата година за две години и половина ще имаме над четири километра продължение на метрото, отбеляза Братоев.