Това предложение е било обсъждано и одобрено от експерти в МВР, пише в. „Монитор”.
Идеята е взаимствана от германската полиция, където допреди дни бяха на обучение наши специалисти, работещи по линия на пътния контрол.
След като са преминали едноседмичния обмен на опит, българите вече са изготвили списък с добри практики, които могат да бъдат приложени и у нас.
Според нашите експерти снимането от мотор е революционен начин за санкциониране, защото униформеният ще може да кара зад всеки автомобил или мотор и в движение да засича скоростта, след което техниката ще прави снимка на регистрационния номер с часа и датата на нарушението.
От КАТ не се ангажираха със срокове за закупуването на модерната техника, но се очаква парите да дойдат от фонда, в който ще отиват част от събраните глоби. Той се очаква да заработи от септември тази година.
От Пътна полиция вече са направили предложения за местата, в които трафикът може да бъде контролиран с катаджии на две колела.
„Искаме да обезпечим пътя към Гърция, защото той е най-натоварен и там често стават катастрофи със загинали. За целта по два комплекта снимаща техника трябва да получат в Перник и Дупница, като 4 може да отидат за нуждите на полицията в Благоевград”, обясниха от МВР. Освен по това направление камери ще бъдат нужни и за дирекциите в Стара Загора, Бургас и Сливен, за да могат да контролират движението през лятото по пътя към морето.
Целта е със закупуването на повече техника да бъде компенсирано пенсионирането на старите и най-масови радари от моделите TR4 и ТR4D, за което „Монитор“ вече писа. Идеята е да бъдат махнати проверките с тези уреди по магистралата, а на тяхно място да бъдат използвани камери, за да се избегне субективният фактор.
„Едно от големите предимства на мотора с камера е, че можем да караме зад друг моторист и да го снимаме. Досега с полицейски автомобил не можехме да започваме преследване първо защото е изключително опасно за самия моторист, и второ защото пистовите машини са бързи и е трудно да бъдат настигнати“, коментираха от Пътна полиция. Експертите по пътна безопасност смятат, че самото спиране на моторист е рисковано, защото всеки такъв водач има различни реакции и не е ясно дали ако му се подаде знак с палка, ще успее да спре. В Германия моторите на немските полицаи имат табелка, на която се изписва съобщение към водача „отбий вдясно за проверка”. Това се прави, когато бъде засечено драстично нарушение, след което служителят на реда изпреварва провинилия се водач и пуска сигнализацията на мотора.
Самото „око” на камерата е монтирано над предния калник на мотоциклета, докато на екран, намиращ се в страничен багажник, може да се изгледа клип от заснетото нарушение. Засега не е ясно у нас какви машини ще се използват, тъй като камерите могат да бъдат монтирани и на сегашните мотоциклети, с които разполагат областните дирекции на МВР.