Столичани слизат от колите

share

Всяко трето място в синя и зелена зона в София стои празно, показа отчетът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) за последните четири месеца на миналата година, пише "Монитор".

„Имаме 27% по-малко паркирали автомобили в синя зона и 37% за зелената”, отчете Тодор Тодоров - член на борда на дружеството. По думите му така се е изпълнила целта на кметството – да намалеят колите в центъра. „Ние не искаме да увеличаваме приходите, а да управляваме по-добре синята зона и да има повече свободни места за разходка”, обясни Тодоров.

Следващата цел на кметството, след като намали броя на паркиралите коли в синя и зелена зона, е и по-малко автомобили да преминават през центъра. Целта е да намалеят задръстванията, а в същото време и замърсяването на въздуха.Въвеждането на нови, по-солени зони от септември 2012 г. накара 57% от хората да се качат на градски транспорт, сочи проучване на ЦГМ. 29 на сто от софиянци пък продължават да ходят на работа с кола. Освен това половината от запитаните смятат, че новите цени за паркиране са твърде високи. Хората искат и повече знаци и маркировка. Недоволни от промените са най-вече живеещите около жълтите павета.

„Приходите от паркиране за последното четиримесечие на 2012 г. са се увеличили с 20% спрямо предишната. Причина за това е увеличението с 3000 места за паркиране и по-високите цени”, обясни шефката на „Паркиране и мобилност” Румяна Милова. Близо 48% по-малко коли по софийските улици са станали жертва на скобите, а 11 380 автомобила са били вдигнати от паяк. По думите на Милова услугата за изпращане на есемес при заскобен автомобил е повлияла значително за по-малкото санкционирани.От анализа на центъра става ясно още, че по-голямата част от столичани оставят колите си паркирани около зоните.

Водещи новини

Още новини