Три четвърти от жалбите, свързани с транспортните услуги, са за възстановяване на разходи при анулиран полети или за загубен багаж.
Част от тази статистика е и Лъчезар, който остава без багажа си във Венецуела 15 дни. Налага се да си купи всичко необходимо и да похарчи непредвидено пари, информира БТВ.
„Грубо към 800 долара плюс причинените други, защото си похарчихме парите не можахме да отидем на няколко екскурзии - това е едно дълго планирано пътуване и скъпо”, разказа пред БТВ потърпевшият Лъчезар Стаменов.
Багажът му в крайна сметка пристига в България, но 2 месеца авиокомпанията отказва да му плати разходите направени заради загубата му. След намесата на потребителския център все пак успява да получи обезщетение.
В близо една пета от случаите пък проблемите са свързани с недоставена стока. Често потребителите получават продукт с размер или цвят, които не са поръчвали. Дефектите и нелоялните търговци също са причина за жалбите. Напоследък в мода се превръща обявяването на скъп продукт като бонус при покупка от определен сайт: „В един момент обаче се оказва, че стоката основната пристига, а не пристига бонус продукта, който е доста скъп за цените на пазара”, заяви Ива Боцева, експерт от Европейски потребителски център.
Експертите съветват да не се доверяваме на търговец в мрежата, които има посочен само имейл за контакт. А ако се усъмним в даден сайт, да прегледаме форумите за оплаквания свързани с конкретния търговец.