В поделенията на Общинското предприятие "Социален патронаж" на Столична община от днес започва приема на документи на кандидатите по проекта "Помощ в дома" по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", съобщи в интервю за БТА Албена Атанасова, зам.-кмет по направление "Здравеопазване, интеграция на хора с увреждания и социални дейности".
Документи ще се приемат до 15 февруари всеки работен ден от 9:30 ч. до 17:30 ч.
Към Общинско предприятие "Социален патронаж" се създава Звено за предоставяне на услуги в домашна среда. Ще бъдат предоставяни три типа почасови услуги в дома - за лична помощ, за социална подкрепа и за помощ при комунално-битови дейности. Тези услуги за хората с трайни увреждания в домашна среда, ще осигурят подкрепа както на самите тях, така и на зависимите членове на семействата им, коментира Атанасова.
Безработни в трудоспособна възраст ще предоставят домашни грижи на хора с трайни увреждания и на възрастни с намалени възможности за самообслужване на територията на столицата. Социалните асистенти не трябва да са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране. Те не трябва да имат експертно решение на ТЕЛК и да са регистрирани в бюрото по труда на територията на София.
Оценката на потребностите от социални услуги на нуждаещите се ще се извършва от дирекциите "Социално подпомагане" по местоживеене на лицата, съгласно утвърдената от Агенцията за социално подпомагане методика. Потребителите ще заплащат такса в размер от 0.17 лева до 0.50 лева почасово в зависимост от дохода си.
Заместник-кметът припомни, че хората с увреждания на територията на общината са 19 000. По думите й 906 души ползват услугата "Асистенти за независим живот" на Столичната община. Подадени са 1 690 заявления за включване в социалната услуга в периода 1 септември - 31 октомври 2012 година.