Темата за спечелените евромилиони от "Пайнер" привлече вниманието и на авторитетното британско списание “Икономист”.
В своя статия то обяснява първо какво е чалга. "Икономист" описва чалгата като смесица от ориенталски, поп и денс елементи, включваща “оскъдно облечени жени и откровени сексуални текстове”. Британското списание пояснява също така, че в България хората се разделят на „танцуващи я” и „мразещи я”.
Списанието цитира и старши икономистът на Института „Отворено общество“ Георги Ангелов – експертът вижда две причини, поради които “Пайнер” не трябва да получи средствата: „На първо място правителството следи размера на усвоените средства, а не тяхното качество. В същото време само добре инвестираните средства, които повишават конкурентоспособността на България, имат положителен ефект върху икономическия растеж.“ Според Ангелов обаче проектът на „Пайнер“ не е от втория тип. „Освен това финансирането от ЕС поставя дружеството (което според съобщения в медиите притежава фактически монопол върху музикалния пазар в страната) в благоприятна позиция в сравнение с други, които не са получили такъв външен тласък. Много по-добра инвестиция е да се използват парите от ЕС за инфраструктура и за подобряване на условията за бизнес в страната“, казва Ангелов.
"Икономист" пише още, че е под въпрос и това дали евромилионите няма да се използват за политически мотивирани чалга концерти и предавания преди изборите тази година в България.