Готвят промени в ученическите екскурзии

Freepik
share

Подготвяна промяна в подготвя в Наредбата за ученическите пътувания предвижда ученически екскурзии да могат да се провеждат, само ако включват посещения на няколко обекта, свързани с историята, археологията, културата или природните науки. Новината обяви служебният образователен министър Галин Цоков във Варна.

Той посети Народната астрономическа обсерватория и планетариум "Николай Коперник" и Института по океанология "Фритьоф Нансен" към БАН в града, съобщиха от Министерството на образованието и науката (МОН).

Предвижда се за всички организирани от училищата пътувания да станат задължителни примерните образователни маршрути, разработени от МОН. Те обхващат цялата страна и към момента се използват по някои от националните програми, по които получават финансиране учебните заведения.

Целта на промяната е екскурзиите да се съчетават те с повишаване на познанията на децата в различни области, те да се запознават и да преживяват България по различен начин, да придобиват впечатления на място за процесите в природата, но и да научават факти за културно-историческото ни наследство.

"Придобиването на знания чрез преживяване доказано дава много добри резултати. Затова искаме да насърчим училищата да посещават знакови обекти, свързани с нашата история и култура", коментира Галин Цоков. Той обясни, че и сега много училища включват такива обекти в организираните пътувания. "Провеждат се десетки изнесени открити уроци и по този начин насърчаваме връзката между културните и научни обекти с образователната система", уточни Цоков.

По време на визитата му във Варна стана ясно още, че обсерваторията в града се посещава от над 6 000 деца и ученици годишно. Там се провеждат постоянни курсове за ученици. Изнасят се и беседи при организирани посещения от училища в региона.

По време на среща на образователния министър с изпълнителния директор на Института по океанология Атанас Палазов бе договорено МОН и научната организация да си партнират в разработване и популяризиране на национална програма за морска грамотност. Институтът подготвя различни инициативи, свързани и с Десетилетието на ООН за науката за океана за устойчиво развитие. Той задълбочава и връзките си с училищата и организира редица срещи и открити уроци в региона. "Заедно трябва да си партнираме, за да създадем възможност това да се случва в цялата страна, защото знанието за моретата и океаните е в основата на устойчивото развитие", заяви Цоков.

Във Варна той разговаря и с колектива на детска градина "Карамфилче", която създава център по медиация. Предстои в него да се включат и други образователни институции от региона. "Поздравявам ви за работата за развиване на емоционалната интелигентност на децата, което е много важно за всички следващи етапи на обучението им", посочи Цоков.

МОН с предложение: Матурите да се провеждат онлайн

Той увери, че Регионалното управление на образованието (РУО) ще подкрепи екипа, за да могат и други детски градини да се включат с подобни инициативи и да използват добрия им опит. "Когато децата познават чувстват си, те стават по-успешни и добри хора, затова и подобни инициативи са толкова важни", отбеляза образователният министър.

От детската градина от своя страна заявиха, че центърът по медиация се е доказал като възможност за прилагане на ефективен подход за управление на конфликти между децата, родителите, между колеги и партньори, свързани с дейността на образователната институция.

Водещи новини

Още новини