"Школо": Не сме информирали МОН, защото няма такова изискване

share

Образователната платформа "Школо", с чиито електронни дневници работят повечето училища у нас, не е информирала Министерството на образованието и науката (МОН) за придобиването ѝ от британския доставчик на образователен софтуер "Джунипър Едюкейшън", тъй като няма такова регулаторно изискване. Това обясниха пред БНР от "Школо".

По-рано от МОН съобщиха, че сезират ДАНС и Комисията за защита на личните данни (КЗП) за придобиването на "Школо" от чужда компания и че просветното ведомство не е било информирано по никакъв начин за продажбата. 

Любомир Ваньов, управител на "Школо", обясни защо МОН не е било уведомено за продажбата на образователната платформа на чужда компания.

"Защото няма регулаторно изискване, което трябва да мине одобрение", уточни Ваньов.

По повод изпратеното от МОН до "Школо" писмо с искане незабавно да бъде предоставена цялата налична информация относно продажбата Ваньов коментира: "За около половин час е изпратено абсолютно всичко, каквото трябва да се изпрати. Ние сме насреща да помогнем и да съдействаме на абсолютно всички държавни органи, които сметнем, че трябва да получат каквато и да било информация".

Притеснения относно продажбата на "Школо" сред училищни директори, учители и родители се появиха почти веднага след новината за продажбата на платформата, съобщена в понеделник.

Притесненията са дали след промяната в собствеността училищата ще продължат да ползват по същия начин услугите на "Школо", на които се доверяват 1700 образователни институции у нас, по данни на самата българска образователна платформа: "Школо" продължава да предоставя същата качествена услуга. Няма никаква промяна".

МОН сезира ДАНС заради "Школо"

Относно опасенията, че след продажбата на "Школо" ще има изтичане на лични данни на български ученици, Ваньов коментира: "Няма да се изнасят данни във Великобритания или каквото друго може да се говори". 

Водещи новини

Още новини