Национална програма за развитие на обучението по безопасност на движението по пътищата ще разработят Министерството на образованието и науката и Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“. За това се договориха министър Галин Цоков и председателят на Агенцията Малина Крумова. По програмата ще бъдат финансирани различни инициативи и дейности, с които да се подобри обучението по пътна безопасност в детските градини и училищата, като целта е тя да започне да действа още от следващата година.
„Трябва да има по-голямо интерактивно съдържание и инициативи, с които да се фокусира вниманието на децата“, подчерта проф. Цоков.
Той допълни, че сме свидетели на редица инциденти на пътя с млади участници, които могат да бъдат избегнати, ако тази тема е заложена по-добре във всички фази на обучението.
Трябва да започнем още от детската градина и да засилваме чувствителността към темата с всяка следваща година. Водещо тук не трябва да бъде заучаването на информация, а възпитанието на чувство за отговорност и съпричастност, допълни образователният министър.
В задължителните помагала в училищното образование да бъдат включени специализирани теми, свързани с безопасността на движението, бе друга тема, която обсъдиха участниците в срещата.
„Можем да помислим за тематични вложки във всяко помагало и при добра организация това може да стартира още от учебната 2023/2024 г.“, обясни Малина Крумова.
Екипът на Министерството на образованието и науката се ангажира да стартира работа по тази тема и за въвеждането на интегрирано обучение с фокус към пътната безопасност.
„Добър пример би бил разработването на задачи по математика, физика и др., в които индиректно да присъства темата за пътната безопасност“, допълни председателят на ДАБДП.
За да задържим вниманието на днешните деца, трябва да търсим много по-иновативни форми за представяне на информацията, каза още проф. Цоков.
По думите му МОН ще търси възможности за разработване на повече дигитално съдържание за учениците, а темата за безопасността на движението е сред приоритетните в тази област.
„Това е не само основен приоритет за цялото ни общество, но и тема, която много по-добре може да бъде обяснена с интерактивни примери и разиграване на ситуации“, допълни министърът.
В срещата участие взеха и заместник-министрите на образованието и науката Емилия Лазарова и Мариета Георгиева.