Над 16 000 са педагогическите специалисти до 35-годишна възраст в системата на образованието към тази учебна година. Това съобщи Полина Фетфова, началник на отдела "Квалификация и кариерно развитие" в дирекцията "Политики за стратегически развитие, квалификация и кариерно развитие" в Министерството на образованието и науката (МОН), съобщи пресцентърът на МОН.
Полина Фетфова участва в конференция, посветена на квалификацията на учителите, организирана от Синдиката на българските учители. Тя отчете, че през последните години се наблюдава положителна тенденция към увеличаване на младите кадри в образованието.
Имаме ръст на влезлите в системата и трябва да продължим да развиваме политиките за квалификация на учителите. Сред приоритетните теми в тази посока през учебната 2022/2023 година са проектното базирано обучение, работата в екип и иновативните методи на работа. Дигиталните компетентности не са просто умения за използване на дигитално устройство, а възможност за увереност при работа в дигитална среда и сертифициране, съобразно европейската рамка за дигитална компетентност. Това бихме искали да продължим и занапред, каза Фетфова.
Тя съобщи още, че към учебната 2022/2023 година учителите са преминали през над 1,2 млн. обучения за продължаваща квалификация, които са добра основа за структуриране процеса на квалификация и добър опит за педагогическите специалисти в бъдеще да избират добрите програми и обучения за повишаване на компетентностите им.
През 2019 г., когато още я нямаше пандемията от COVID-19, 681 педагогически специалисти са имали обучения в Националния център за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти, каза неговият директор Димитър Асенов.
Той добави, че през 2022 г. в центъра са били обучени шест пъти повече педагогически специалисти - учители и директори на училища.