В училище да се въведе оценка за дисциплината, която да влияе при формирането на бала при кандидатстване, както и да се поощряват партниращите родители. За това настояват от синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те предлагат още да се облекчи процедурата по налагане на санкции на недисциплинираните ученици.
Гицка Харизанова е дългогодишен преподавател по български език. Работила е с деца на различна възраст в няколко училища в Русе. Казва, че дисциплината е важен компонент от обучението. Смята, че трябва да има оценка за поведението на учениците, както и санкции, включително и към недостатъчно ангажираните родители.
"Според мен е крайно време да има такава оценка, защото има много фрапиращи случаи – ученици, които се държат арогантно, които издевателстват над съучениците си, които пречат на пряката работа на учителите и се смятат за недосегаеми, и срещу тях много трудно могат да се вземат някакви мерки. Ако родителят не обедини усилията си с тези на учителя, заедно не работят в една и съща посока, няма как да се постигнат добри резултати и тогава санкциите няма как да изиграят тази роля", заяви Гицка Харизанова – преподавател по български език и литература пред БНТ.
Даниел Акъллиев има две деца. Според него оценката за дисциплина ще е оценка едновременно на детето, на родителя и на учителя, защото това е процес. Но дали тя ще окаже въздействие върху поведението на детето зависи от много фактори.
"Викали са ме в училище и то неколкократно, но след съответен разговор вкъщи с детето определено се получаваше корекция", казва той.
Освен начина на взаимодействие между учители, родители и ученици, според Гицка Харизанова, трябва да се преосмисли и системата за финансиране на училищата.
"Тази криворазбрана практика – парите да вървят с ученика. Голяма част от тези ученици, които нарушават правилника на училището, не се наказват или родителите завеждат дела", Гицка Харизанова – преподавател по български език и литература.
Ивелин Иванов е треньор по плуване на деца. Подкрепя идеята да има оценка за поведението на учениците. Казва, че няма проблем с дисциплината на своите възпитаници, защото родителите, които пращат децата си да спортуват, обикновено са наясно, че ако няма ред, нещата не могат да се случат.
Колкото и всички да се обединяват около тезата, че трябва заедно да работят, ако на практика това не се случва, нещата няма да се променят.