Външното оценяване след 4. клас не показа по-лоши резултати в сравнение с миналата година, въпреки че децата от този випуск са учили 2 години онлайн заради коронавирусната пандемия. Министерството на образованието от година на година осъвременява начина на изпитване – чрез включване на повече отворени въпроси, да се измерва умението за четене с разбиране.
Това отбеляза пред Радио София Асен Александров, председател на Сдружението на директорите в средното образование и директор на столичното 51-во средно училище "Елисавета Багряна".
По думите му досегашните тестове са били много схематични и когато от 3 отговора трябва да посочиш верния – това не насърчава мисленето. Родителите не бива да обръщат особено внимание на оценките – те са някакви етикети, които да насочат къде децата трябва да наблегнат в обучението.
Когато няма национално външно оценяване, учителите под натиска на любящите родители пишат много шестици. Това обезценява усилията на наистина по-добрите ученици. От друга страна, когато в 5. клас дете получи по-ниска оценка, се получават "трагедии".
"Родителите искат да виждат отлични оценки, без да се интересуват дали те са заслужени. Шестиците не може да са 50%", коментира Александров.