Асоциацията "Родители" организира анкетно проучване сред родителите на деца в училищна възраст - от първи до 12-и клас, което е за формирането и развитието на медийната грамотност на децата, и за ролята на семейството. Това съобщават от асоциацията.
"Полагат ли се усилия съвременният родител да повиши своята собствена медийна грамотност и по какъв начин семейството формира тази грамотност в дигиталното поколение деца? Какви са навиците и нагласите в семейството по отношение на медиите, възможностите за общуване, забавление и учене онлайн? Съществува ли консенсус сред родителите за това какви са рисковете от ранното и всеобхватно навлизане на цифровите технологии и медии в живота на децата?" - тези въпроси са включени в анкетното проучване, пряк повод за което е четвъртата кампания "Дни на медийната грамотност".
Тя се организира от асоциацията "Родители", в партньорството на Коалицията за медийна грамотност.
Очакваме тази анкета да отговори и на още два важни въпроса: до каква степен родителите се опитват да влияят целенасочено на интересите, мисленето, критериите и поведението на децата по отношение на медийното съдържание и в кой момент децата стават самостоятелни потребители, както и доколко подготвени са за това?
Настоящото допитване до родителите ще бъде осъществено за три седмици и след като обработим резултатите, ще публикуваме доклад с основните изводи от проучването, с добри практики и препоръки, съобщават от родителската асоциация.