Преумора от дистанционното обучение при учениците от 6-7 клас и нагоре, отчетоха в началото на седмицата психолози от Варна, предаде БНР.
Този и други изводи за ефекта от онлайн образованието върху учениците са резултат от едногодишни консултации, които специалистите са провели с деца, родители и учители на телефоните за психологична подкрепа към Община Варна, които бяха разкрити през март 2020 година, с цел преодоляване на емоционалните последици от условията на принудителна социална дистанция.
По думите на детския психолог Младен Владимиров големите проблеми във връзка с продължителното дистанционно обучение възникват в емоционалната и социалната сфера на учениците и това се отнася с пълна сила за онези от тях, които са попаднали в нов клас:
Според Лиляна Тръпчева, също детски психолог, ефектът върху учениците от продължителното онлайн обучение може да се разглежда в две основни посоки - прекъсване на връзката учител-ученик и липса на социални контакти, която води до изнервяне и страхове от несправяне.