В края на миналата седмица получихме критерии от МОН, според които бихме могли да оценим риска, за да си представим каква е реалната ситуация за дадената училищна общност. Това каза доц. д-р Лили Маринова, завеждаща отдел "Имунопрофилактика и контрол на инфекциите" към РЗИ-София.
"Вземайки предвид всички стойности на основни епидемиологични показатели, дадено училище може да премине от присъствена в дистанционна форма на обучение, когато отсъстващите ученици са повече от 15% в цялото училище", уточни тя.
Пред Bulgaria ON AIR д-р Маринова каза, че на дистанционно обучение може да премине цяла паралелка, ако отсъстват 20% или повече от учениците в нея.
Отсъствието обаче трябва да бъде по причина "наличие на симптоми на остро респираторно заболяване".
"Ако децата в предишния ден са яли развалена храна в училищния стол и имат неразположение, и това са 15% и повече, това не е причина учениците от тази паралелка или училището да премине в дистанционна форма на обучение заради COVID-19", конкретизира експертът.
Всички контактни лица на ученика се карантинират, а сред тях спадат и съучениците му. Д-р Маринова отбеляза, че малките деца могат да бъдат преносители на заразата и това крие риск за възрастните хора. По тази причина се налага карантина, за да не бъде разпространена заразата.