Учителите и родителите имаме обща мисия да направим децата по-добри, по-можещи и по-образовани, и трябва да намерим начин да обединим усилията си.
Това каза пред журналисти министърът на образованието и науката при представянето на проекта на Стратегията за възпитателната работа в образователните институции за 2019-2030 г., подготвена от екип от МОН. Имаме нужда от усилване на възпитателната функция в образованието. Имаме нужда от относително съгласие за това в какво трябва да възпитаваме децата си, но това съгласие не трябва да бъде наложено, а да бъде постигнато в училищните общности, обясни министър Вълчев. Фокусът в по-голяма степен е върху взаимодействието между родителите и учителите, и върху инструментите, с които можем да повишим възпитателната функция в образователните институции. Нашето намерение не е това да се случи на централно ниво, уточни Красимир Вълчев.
Попитан как практически ще се изпълни Стратегията за възпитателната работа в образователните институции, министър Вълчев отговори, че в това е смисълът на днешния разговор, за да се идентифицират мерките и дейностите, които ще бъдат с най-голям ефект и с най-голямо практическо значение. Трябва да започнем с разговор, за да постигнем относително съгласие - за ред и правила, и съгласие, което да се трансформира в норми и ги имаме тези норми, но не успяваме да ги прилагаме. Това съгласие трябва да бъде за прилагането на тези норми и в момента има образователни институции, които успяват да наложат правила и са го направили с комуникация с родителите, каза министър Вълчев.
Той отново заяви, че трябва да има по-добро взаимодействие с родителите и в малките общности това се случвало по-лесно, по-трудно е в големия град, защото урбанизацията пречи на пряката комуникация. Ще провокираме всички образователни институции за такъв разговор и за взаимодействие с родителите, увери министър Красимир Вълчев.