Предвиденото в държавния бюджет за следващата година повишение на учителските заплати е довело до по-висок интерес към професията.
Това заяви министърът на образованието Красимир Вълчев, който днес посети средното училище "Св. Св. Кирил и Методий" в град Смядово.
„Имаме интереси към следдипломните квалификации за придобиване на учителска правоспособност. Имаме повишено търсене от страна на хора, които са завършили педагогическо образование, но не са се включили в образователната система такива, които са излезли на по-ранен етап и искат да се върнат в образователната система“, обясни просветният министър.
По думите му усилията на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици занапред трябва да са насочени към ежедневната посещаемост и ефективното включване на децата в училище.
Вълчев посочи, че в почти всички области има поне по едно училище, което е проблемно от гледна точка на ежедневната посещаемост в училище и екипите обикалят много често съответните домове. Според него в по-малките общини се постига по-лесна координация, съобщиха от ведомството.
"Децата се познават, училищата имат лична ангажираност, докато в един голям град, с голям обособен квартал е по-трудно да се следят всички деца. Когато едно дете се върне от чужбина, това се установява по-лесно в селата и малките общини", поясни министърът.
Той похвали община Смядово за постигнатите добри резултати по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици. Тук всички дейности са обезпечени и организирани добре.
Общината е подпомогнала в много голяма степен образователните институции, Механизмът също е организиран добре, смята министър Вълчев.
„Имаме много добро взаимодействие с общините, разбира се остават предизвикателствата с най-големите общини, където са концентрирани най-много деца от проблемни групи, от догодина ще ги подпомагаме с мерки за десегрегация", отбеляза министърът.
В Смядово той проведе работна среща с представители на местната власт и директорите на детски градини и училища от общината по проблемите на обхвата на децата от най-ранна възраст в образователната система.