Проучване на уменията на българските ученици да решават проблеми в сътрудничество показва, че 49% от тях решават само най-лесните задачи, които изискват умения за намиране на информация за решаване на проблема. Средно трудните задачи, при които се изисква постигане на високо ниво на сътрудничество, се решават от 49%.
Най-сложните задачи, които изискват високо ниво на сътрудничество се решават от 2% от учениците. Това показват резултатите от участието на България в изследването PISA 2015 в модул "Решаване на проблеми в сътрудничество". Изследването отговаря на въпроса: Могат ли учениците да участват в дейности за решаване на проблеми съвместно с един или повече партньори, като споделят знания и умения за постигане на определен резултат.
Държавите с висок резултат в четенето и математиката имат и по-високи умения да решават проблеми в сътрудничество. Акцентът в изследването е способността за мислене. На първо място според PISA е Сингапур с 530 точки. Резултатът на България е 444 точки.
Резултатите показват, че момичетата се справят по-добре от момчетата. Момичетата ценят по-високо отношенията си с роднини, връстници, приятели. Момчетата ценят повече екипната работа. Решаването на проблеми в сътрудничество трябва да бъде застъпено в учебните програми, като това ще подобри уменията им за съвместна работа, правят извод екипите на МОН.