Министърът на образованието Красимир Вълчев се включи в работата на терен в пловдивския квартал "Столипиново" като част от екипа, който обхожда адресите на деца, останалите извън училище и детска градина. Той бе съпровождан от заместник-министъра Деница Сачева, областният управител Здравко Димитров, заместник-кметът на Пловдив по образование Стефан Стоянов, началникът на Регионалното управление по образованието Иванка Киркова.
Посещението е част от пилотната програма "Посещаемо и безопасно училище", чиято цел е да прибере около 13 500 отпаднали деца на територията на Пловдивска област, чийто брой само в Пловдив е 7000. Шест екипа ще работят в шестте района на града, които ще трябва да посетят 4615 адреса.
В детска градина "Лилия" в квартала министър Вълчев се срещна с един от образователните медиатори там Зинаида Карагьозова. Момичето е със средно образование, но е познато и с авторитет в квартала, уточни Стефан Стоянов. По думите му то е връзката между градината и семействата.
Подхождаме с оптимизъм и към днешна дата можем да кажем, че екипите в цялата страна са започнали да работят и всички институции са ангажирани, каза след срещата Красимир Вълчев. Пловдивският екип той определи като много добре професионално подготвен, който има специален подход както към децата, така и към родителите. По думите на министъра на посетените от него адреси децата не са открити и една голяма част от родителите нямат това отношение към образованието, което се счита за нормално. Не разбират, че то е основният фактор за житейските и социални успехи и от малки виждат основно "сватби и раждания", каза той. От друга страна, допълни Вълчев има и семейства, които желаят децата им да се социализират още от детската градина, има и родители, които не работят в България и които по думите на министъра "не виждат смисъл децата им да ходят на училище тук".
Факт е, че в подобни райони има недостатъчен обхват на децата от предучилищна възраст, а процентът на отпадане от училище е най-висок в край на прогимназиалния курс, когато са и ранните бракове, коментира Красимир Вълчев. Той добави обаче, че са видели и деца, които са завършили средно образование.
Вълчев каза още, че в момента се обсъжда въвеждането на допълнителни около 70 часа годишно за български език в училищата, където използването му е ограничено. За учениците от начален и прогимназиален етап то ще бъде задължително и ще се обвърже със семейните помощи чрез отсъствията.