Кунева: Фокусираме се върху професионалното образование

МОН
share

Фокусираме се върху професионалното образование, което има нужда от учители от самия бизнес.

Това заяви вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева по време на среща с Уенди Коп, изпълнителен директор и съосновател на глобалната мрежа Teach For All и Евгения Пеева, изпълнителен директор на Teach for Bulgaria и програмата „Задно в час“, съобщиха от пресцентъра на МОН. В момента е изключително важно децата да получават добра и съвременна теория, която да е съчетана с повече практика в реалния бизнес, подчерта тя. Целта е пазарът на образование да се срещне с този на труда.

Учителите са най-важни за мен, защото техният брой намалява, както в България, така и в световен мащаб, каза министър Кунева. Затова трябва да се заложи на допълнителна квалификация и подпомагане на преподавателите и да се търсят млади кадри, които да навлязат в професията. Ние изпълняваме точно такава програма в България за развитие на учителите и учебните програми, отбеляза Уенди Коп. Подобни мерки се изпълняват в още 40 страни по света, сред които САЩ, Великобритания, Германия, Франция, Румъния, Полша и други. Програмите насърчават обучението на действащите учители, които да бъдат лидери. Отделно се привличат като преподаватели и хора от бизнеса.

Евгения Пеева обясни, че „Заедно в час“ вече е достигнала до 167 учители, 89 училища, 8000 ученици в 10 региона на България. В момента се провежда тазгодишната кампания за привличане на нови хора в образователната система, които да започнат работа като вдъхновяващи учители през септември 2017 г. Миналата година са кандидатствали над 2500 човека. Програма „Заедно в час“ дава възможност както на завършващи студенти от всякакви специалности, така и на успешни професионалисти от различни сфери да допринесат за положителна промяна в българското общество, докато развиват и усъвършенстват себе си.

Организацията Teach For All има за цел да бъдат подкрепени партньори, които искат да адаптират предлагания от организацията образователен модел в техните държави. Моделът включва набиране на най-добрите млади висшисти/специалисти, които да работят две години като учители в проблемни и бедни училища и които да мотивират и повдигнат духа на учениците в неравностойно положение.

Водещи новини

Още новини