Министърът на образованието и науката Меглена Кунева отговори на следните въпроси в парламента.
1.Резултатите от матурите бяха определени като трагични, като най-ниски са резултатите по математика и малко по-добри по Български език и литературата. Според експертите тази година резултатите са много по-ниски, отколкото предишни години. Обяснете защо?
2.Външното оценяване в последните години се превърна в проблем. То вместо да изпълни главната си насоченост, се превръща в постоянен източник на стрес. Това, което вълнува обществото ни е кога ще спре свличането надолу?
3. Проблемът с външното оценяване наистина е голям, странно е оценяването и са странни обясненията от страна на Министерството на образованието и науката. Какво доведе до такива резултати и какви мерки ще се предприемат?
Министърът на образованието отговори на въпросите следното: "На комисията по образование и наука направихме подробен анализ на резулатите. Знаете как се проверява знанието на учениците, с тест, с предварително зададено време. Резултатите са по-ниски, но съизмерими с предната година. Тази година се наблюдава тенденция на седмокласниците, които са работили повече по математика. Надявам се, че новият закон ще даде тласък на проблемите в образованието. Кунева обясни за промените в модулите и какво се цели да се провери като знание от тях. Чрез използваните методи, голяма част от учителите преподават като през 90-те години, което не отговаря на времето днес, затова и това предстои да се обсъжда с цел да се промени. Ще вземем всички необходими мерки, за да подобрим образованието в България", увери Кунева.