Рекордният брой слаби оценки на матурите след 7-ми и 12-ти клас изискват много сериозен анализ, а учебните програми трябва да бъдат олекотени, за да дадат повече свобода в преподаването. Това каза в сутрешния блок на БНТ председателят на комисията по образование в парламента и бивш заместник-министър на образованието Милена Дамянова.
По думите й сближаването на българската система за оценяване с международния стандарт дава добри резултати. Има училища, чиито ученици трайно проявяват добри резултати. Трябва да се направи оценка не само за изпитните резултати, но и на социалните фактори, които ги обуславят, коментира тя.
Докато нямаме сериозен анализ по училища, дори по класове, паралелки, за това какви са оценките, на какво се дължат те, да се направи съпоставка между текущото оценяване в училище, резултатите от външните оценявания. Както знаете, големите международни изследвания отчитат всеки един фактор - образование на родителите, брой книги вкъщи, има ли библиотека, няма ли и ред други такива. Такъв сериозен анализ преди се правеше и аз се надявам да бъде направен и сега, за да се видят реалните причини за тези резултати, заяви Дамянова.