Директори и учители сами ще избират предметите по задължително избираемата (ЗИП) и свободно избираемата подготовка (СИП), които да залягат в учебната програма на децата. Такава промяна предвижда новият просветен закон, съобщи Милена Дамянова, зам.-министър на образованието и науката.
,,В разширената образователна подготовка няма да има национално зададена програма. Ще дадем възможност на училищата сами да разработят учебни планове. Това е една много важна стъпка за децентрализацията на училищата. Това е училищната автономия, която се прилага в цял свят”, коментира заместник-министърът Милена Дамянова.
Така всяко учебно заведение ще има свободата да въвежда нови предмети които да са съобразени с интересите и нуждите на учениците му. Такива дисциплини могат да бъдат предприемачество, здравно образование, информационни технологии и др. Учителите ще могат да интегрират важните теми и в часовете от общообразователната подготовка, както и да използват часа на класа за преподаване на новите предмети.
,,Предприемачество трябва да се учи от детската градина”, каза зам.-министърът на просветата. То възпитава децата да работят в екип и да прилагат научените уроци в реалния живот, добави още тя. 255 родни школа вече са въвели предприемачеството в учебния си план като СИП или пък са го интегрирали като част от задължителните предмети.
Образователното министерство работи по въвеждането на училищни програми по предприемачество съвместно с ,,Джуниър Ачийвмънт” от 2003 г. насам. ,,Само за последните 2 години сме обучили приблизително 400 учители и през 2012 г. ще продължим да работим активно в тази насока”, уточни Милена Дамянова.
Бизнес дисциплината се радва на силен интерес и от страна на българския ученик. 7222 деца са изучавали предмета през учебната 2010/2011 година, което е двойно повече спрямо предходната 2009/2010 г, съобщи Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт.
Ще учат децата на бизнес още в забавачката
- 15.11.2011 | 06:37
- 1131