Няма дискриминационни критерии за прием на първокласници

share

Въведените от някои училища критерии за прием на първокласници не са дискриминационни, реши Комисията за защита от дискриминация, информира Медиапул. Комисията се самосезира по казуса след медийни репортажи и публикации.

Всяко училище само въвежда критерии, които дават предимство при прием, като основните са местоживеенето, по-голям брат или сестра да учат в същото училище, децата да са завършили подготвителна група в същото училище, родителите да са завършили там, да работят до училището, да са учители в него и др. Причината за въвеждането на тези критерии е, че за някои училища напливът от желаещи да се запишат е прекалено голям, а местата в паралелките са ограничени.

Допреди няколко години единственият критерий за прием в най-желаните училища беше редът на записване, поради което родители се редяха на опашки от ранни зори. Стигаше се дотам родители да се нареждат на опашка дни преди записването да започне.

След като бяха отхвърлени като неприемливи вариантите да се въведе изпит за първокласници или да се тегли жребий, се стигна до идеята за въвеждане на критерии, като от министерството на образованието подготвиха примерни базови критерии.

От Комисията за защита от дискриминация посочват, че след обстоен анализ на критериите, утвърдени от учителските съвети на няколко учебни заведения, са установили, че те не са дискриминационни.

От комисията смятат, че “поставянето на критерии е свързано с качеството на образователно-възпитателния процес, когато броят на подадените заявления е по-голям от броя на местата за обучение“ и посочват, че е безспорен фактът, "че в последните години броя на ученици в паралелките е максимален или е в близост до максимума“.

Водещи новини

Още новини