Каква е причината за тежката катастрофа с кола на НСО?

Булфото
share

След инцидента край Аксаково, разследването около случая продължава. Премиерът Димитър Главчев поиска незабавна проверка във връзка с информацията за асфалтирана част от път в района на Аксаково, където преди дни имаше тежка катастрофа с автомобил на НСО, в който се е возил Кирил Петков. 

Междувременно през вчерашния ден беше отстранен директорът на ОПУ – Варна инж. Явор Пасев и началникът на отдел „Инвестиционно-ремонтни дейности“ Севдалина Казълова. Асфалт не е положен само на мястото около катастрофата, а и на много места по пътния участък. Асфалтирането на пътя, където стана тежката катастрофа, е започнало три дни след инцидента.

„Има няколко предпоставки, за да се случи този инцидент. Автомобилът на НСО е с тегло 3 тона, пострадалият автомобил е 1400 кг. Изчислихме, че удара е бил с не по-малко от 130 км/ч”, коментира в ефира на Нова телевизия Ивайло Желязков, пътен експерт от Европейския център за транспортни политики.

Според него линията на видимост на пътния участък се скрива от няколко пътни знаци. „Водачът на НСО е имал много малко време за реакция. Предвид удара, който се е случил, автомобилът се е движел над позволеното”, добави Желязков.

Главчев разпореди спешна проверка на асфалтирания път, където преди дни имаше тежка катастрофа с автомобил на НСО,

По негови думи това е един от най-натоварените участъци в района. Ограничението е 90 км. „Ако автомобилът се е движил с 90 км,  ударът нямаше да е толкова голям и жесток. Пострадалият автомобил е бил с много стари зимни гуми и с малко тегло. Колата на НСО е изрядна откъм поддръжка”, заяви пътният експерт.

Водещи новини

Още новини