Пазарът на дрога вече е различен

Кадър - Нова телевизия
share

„Наркодилърите сега са доста изобретателни. Техният бизнес се базира на маркетингови проучвания. Те успяват според нагласите и търсенето на дрога да нагодят и предлагането. Дилърите на дрога днес са доста по-различни от тези преди няколко години, които бяха хора, облечени в анцузи, седящи по ъглите на улиците на групи. Сега те използват маркетингови техники за проучване на пазарите. Предлагат дрогата през  дигитални платформи, което ги прави доста ефективни и трудни за залавяне”.  Това заяви в ефира на Нова телевизия началникът на отдел "Борба с наркотрафика" в Агенция "Митници" Стефан Бакалов, коментирайки новите тенденции при разпространението на дрога.

По думите му през последните години тенденцията да се използват деца за дилъри се превръща в масова практика. „Използват се предимно момичета. Те не правят толкова голямо впечатление за разлика от момчетата. В тийнейджърските си години младежите се стремят да изглеждат по-агресивни, което пък насочва вниманието към тях. Затова се търсят 14-15 годишни момичета, които да пласират стоката дори в училищата", обясни той.

За ден полицията установи 23 пияни и 15 дрогирани шофьори

"Всичко започва съвсем безобидно", подчерта Бакалов. "Започват да употребяват една или две цигари и марихуан. Тъй като това са тийнейджери, които не могат да се снабдяват със стока, започват да продават, за да си набавят дозата. По този начин влизат в системата", посочи той. 

Като баща на две деца той подчерта, че за родителите е много трудно да уловят "знаците, показващи, че детето им употребява наркотици". "Имам късмет, че на децата ми от малки се говори за наркотиците. Те живеят в такава среда и подобни теми се обсъждат. Това, разбира се, не е 100% гаранция. Родителите се притесняват. В срещите, които имаме с деца всяка седмица в различни училища, попадаме точно на такъв тип тийнейджери, каквито са и моите деца. Те се информират предимно и за съжаление, от улицата, от интернет платформите. Употребата на наркотици е представена като нещо забавно, като нещо много модно. И по този начин тези деца на крехка възраст се заблуждават от нещо, което е измамно", обясни Бакалов. 

Водещи новини

Още новини