Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики заяви в на bTV, че на мястото в Свиленградско, където стана тежката автобусна катастрофа с един загинал и много ранени, че няма маркировка и липсват пътни знаци.
“Говорим за случай, в който отново стопанинът на пътя не си е свършил работата. Поради това водачът е допуснал грешка. Категорично не можем да отречем, че водачът е допуснал грешка, но трябва да си отговорим на въпроса защо я е допуснал”, добави тя.
Русинова обясни, че пътят, на който се случва катастрофата е II-55, за който има множество сигнали.
“Това е пътят, който започва във Велико Търново и свършва при Свиленград, през него минава Проходът на Републиката. На това конкретно място има изключително хлъзгав асфалт, липса на каквато и да е било маркировка, особено по отношение на крайните линии на пътя, липса на пътни знаци”, каза още тя.
Русинова, обясни, че по проект там трябва да има знак, който да укаже на водачите, че следва опасен завой наляво.
„Там има множество следи от предходни удари. Местните също споделят, че има доста ПТП-та в района. След като се излезе от населеното място има един единствен знак, който указва, че ако има сняг и зимни условия, трябва да си сложите вериги. След това има знак за опасен завой надясно със забрана за изпреварване и след това почти 1,5-2 км. до мястото на инцидента няма никакъв друг пътен знак“, заяви тя.
„Твърди се от областното пътно управление, че там трябва да има знак за опасен завой наляво с ограничени на скоростта 40 км/час. Но след населеното място ограничението на скоростта е 90 км/час, т.е. преди това е трябвало да има знак за 60 км/час, постепенно след това да се намали скоростта до 40 км/час или до някаква друга разумна скорост. Никакви знаци няма, било е тъмно, валяло, водачът може да се е заблудил“, обясни Русинова.
Тя допълни, че АПИ не си върши работата.
„Цари тотално безхаберие, не можем да продължаваме по този начин, без да се взимат мерки за пътища, за които знаем, че има проблем“, заяви Русинова.