Пет места с опасност от произшествия и с висока концентрация на ПТП-та са установени в региона на Варна от експерти в Сектор „Пътна полиция“ към Областната дирекция на МВР. Обследването се прави всяка година. Данните сочат, че за една година там са станали близо 40 катастрофи с четирима загинали и двама ранени.
Едно от рисковите места във Варна е обръщачът до резиденция “Евксиноград”. Там миналата година загинаха трима души, а причините са несъобразена скорост и отнемане на предимство. Ограничението тук е 60 километра в час, но малцина го спазват. Рискът от пътни инциденти се увеличава драстично през летния сезон, когато трафика от и към морските курорти е голям. Затова от “Пътна полиция” препоръчват тук да се направи кръгово кръстовищe.
ст.инспектор Драгомир Ганчев, “Пътна полиция”-Варна: ”Специфичното за кръговото движение е, че там броят на конфликтните точки между участниците в движението драстично намаляват, в сравнение с традиционното четириконно кръстовище”.
Движението на обръщача до "Евксиноград" е натоварено, заради бума на строителство в района.
БНТ: Мислите ли, че ако се направи кръгово движение ще се реши проблемът?
- Наистина много по-добре ще е. В чужбина навсякъде е кръгово, само в България имаме такива сложни обръщачи.
- Трябва да се направи едно кръгово движение. Тук се случват много катастрофи.
- Не съм специалист, ама като че ли е по-добре кръгово движение, защото тук много се чака и карат с много големи скорости.
Но някои специалисти са на мнения, че кръговото по-скоро ще навреди, отколкото да реши проблема.
Димитър Стратиев, автомобилен състезател: "Около месец-месец и половина има там натоварване. През останалата част няма такова голямо натоварване и може би било по-грешно, защото би предизвикало големи тапи".
Другите места с риск от пътни инциденти са на магистрала “Хемус”, в района на пътен възел Невша и Ветрино.
Cт.инспектор Драгомир Ганчев: "Различно е за всеки един участък. Като пример мога да ви дам, както казах за магистрала "Хемус", там причината и при двата участъка е аквапланинг, т.е. повечето произшествия възникват по време на дъжд, когато се задържа вода на пътното платно".
Специалистите призовават при дъжд да се шофира с повишено внимание, да се спазва ограничението на скоростта и автомобилите да са с гуми с висок грайфер, защото така ще се намали вероятността от аквапланинг.
Димитър Стратиев: "Автомобилът изпада в безтегловност и не може да бъде управляван особено, когато става дума за висока скорост на магистрала. На нашите магистрали има такива участъци, където се образува аквапланинг, при дъжд стават реки заради неправилен наклон на пътя и лошо състояние като цяло".
От Агенция “Пътна инфраструктура” обясниха, че на проблемните места има поставени необходимите знаци, а там където има опасност от аквапланинг е необходимо да се направи основен ремонт. Не става ясно, обаче дали и кога ще бъде направен.