"За съжаление, се превърнахме в страната, която се превърна в изпитателен полигон докъде стигат възможностите на всички шофьори". Така автоекспертът Красимир Георгиев коментира пътната обстановка у нас - с високите скорости, катастрофите и разхождането на животни по пътните платна.
От място, близо до кататсрофата край Скравена межди джип и цистерна преди дни, в ефира на NOVA той посочи: "Мястото е критично и много отдалече се вижда с просто око, че там има условия за възникване на ПТП. Мисля, че има много какво да се направи, за да се озопаси това място".
За криволиченето на камиона преди да се обърне експертът обясни, че е естествена реакция от страна на водача за заобикаляне на дупка или неравност, която го е притеснила. Но подчерта, че според него това решение не е било най-правилно.
"По-добре да се счупи автомобилът или да се случи някаква беля, чиито размери нямаха да бъдат толкова големи, каквито размери придобиха поднасянето на цистерната и ударът от насрещно движещия се джип", посочи Георгиев.
Той потвърди, че скоростта може да се определи като висока, защото: "при тази рязка смяна на посоката центрбежните сили, които влияят върху устойчивостта на автомобила, са точно толкова големи, колкото е висока и скоростта. При по- ниска скорост тези центробежни сили е нямало да преобърнат цистерната".
Ограничението за скорост от 40 километра в час в участъка той нарече "неразумно ниска", за която "тук някой чиновник явно е решил да си върже гащите". А за високоте скорости в София предположи, че българинът гледа много филми като "Бързи и яростни", а след това се опитва да ги пренесе на пътя.
"После някои колеги започнаха да провеждат обучение за екстремно каране, което се превърна в обучение за дрифтене и гонки".