В края на ноември 2009 година един от управителите на фирмата Ениз Ченгел беше задържан под домашен арест. Ченгел, който е с двойно гражданство - българско и турско, беше арестуван на границата заради европейска заповед за арест.
Той има издадена ефективна присъда от румънски съд за нанасяне на тежка телесна повреда. През 2003 година бизнесменът е бил осъден на три години и шест месеца затвор. Става дума за скандал, възникнал през 1993 година в заведение в Румъния, при който Енгиз Ченгел е намушкал с нож в крака румънски гражданин. Веднага след задържането му по разпореждане на Бургаския окръжен съд той беше поставен под домашен арест. Ченгел обжалва мярката си за неотклонение пред по-горна инстанция. Според защитата му съдебният акт на румънските власти не е преведен добре и не е представен в оригинал.
Активите на "Ентуртранс" ООД са прехвърлени на "Бургас тур 90" през февруари с решение на Бургаски окръжен съд. „Бургас тур 90" няма лиценз за превоз за пътници, съобщи за шефът на ДАИ Николай Милушев. На практика тя е сключила договор с „Ентуртранс".
При положение, че автобусът е нает с договор, отговорността за инцидента пада изцяло върху Ентуртранс. Нарушенията на тази фирма са чести, дори станаха твърде много. Всеки момент се очаква синдиците да приберат лиценза на фирмата и да разпродадат активите, защото тя е обявена в несъстоятелност. Това, за съжаление, няма да върне живота на загиналите. Нужни са и законодателни промени, за да не се допускат такива прехвърляния. Моментът не е подходящ за коментар в тази насока", каза Милушев.
Фирма "Бургас тур 90" ЕООД е собственост на 21-годишния турския гражданин Бурак Саглам. Дружеството е учредено миналата година с уставен капитал от 10 лева. Саглам е участвал в управлението и на "Ентуртранс" ООД. Тя е собственост на трима турски граждани - Ениз Ченгел, Мюневер Ченгел и Есат Ченгел. Двете дружества са регистрирани на един и същ адрес в Бургас.
Към датата на несъстоятелността дълговете на дружеството са били 3 623 000 лева. Основните задължения са по договори за кредит и лизинг на автобуси. Катастрофиралият автобус е с 23-годишен стаж. Фирмата дължи и заплати на работниците си, както и неплатени здравни осигуровки. Според различни документи те варират в рамките на 15-18 хиляди лв. поотделно за заплати и осигуровки.