"На прима виста причините за катастрофата на самолета на Ивайло Пенчев са две.
Едната е евентуален отказ на силовата обстановка или намаляването на теглителната сила на двигателя, при което самолетът се е движил с малки обороти при политането към площадката. Втората е етапът за изпълнение на закона за кацане от пилота", обясни Христо Христов - председател на управителния съвет на Националния борд за разследване в транспорта, който разследва инцидента.
Тези две причини са първите, които разследващите ще анализират, но те могат да бъдат съчетани и с трета. Вятърът, който към момента на кацането е бил 2-3 възела, съгласно изискванията на самолета, не е принесал за неговото сриване.
След като научават за сриването на самолета на пистата, Христов и колегите му правят организация.
Отивайки на място, те откриват разбития самолет на пистата.
"Най-вероятно при спускане на колесниците, когато се намалява челното съпротивление, при което двигателят е с намалени обороти и при завоя от натоварването се е получил скоростен срив и самолетът се е разбил на пистата", обясни Христов и подчерта, че този вид самолети нямат черна кутия, а няколко компютър, които записват налягането. Те ще бъдат използвани за разрешаването на случая. Ще бъдат разпитани и четирима свидетели.