За себе си съм убеден, че има повече от една човешка грешка в катастрофата с Цвета Караянчева. На лице е кръстовище на първокласен път, но ключовото е, че има остров над 8 квадрата. Дори и да има знак, то той дали се спазва. Това попита председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев в сутрешния блок на Нова телевизия.
"Винаги когато стават катастрофи на такъв тип острови се създава предпоставка за висока скорост на място", каза още той.
"Предният ляв фар на "Мерцедеса" на НСО го няма, имало е въртене на колата", разкри Милчев.
"Колата на НСО не е била бронирана, няма и разписано правило, че трябва да се слагат колани на задната седалка. В повечето случаи са без колани на задната седалка. Задължително е охраната на НСО да се вози без обезопасителен колан, за да могат да реагират бързо. За първи път от над 15 години се случва да пострада охранявано от НСО лице. Шофьорът на Караянчева е един от най-добрите, назначен още 2003. Той е проявил смелост и е предотвратил по-голяма катастрофа", допълни по темата ген. Димитър Владимиров, бивш шеф на Националната Служба за Охрана.
"Председателят на НС се е возила зад охраната си. Служителите на НСО не са безотговорни хора, те са истински професионалисти", разкри още бившият шеф на НСО.