Десетки българи са се простили с колите си, които са купили от Италия. Въпреки че возилата са редовни и са минали регистрация у нас, пропуск в италианското законодателство позволява продавачът да обяви колата за открадната месеци след сделката.
Това е най-коварната застрахователна измама в момента, защото возилото се качва в системата за издирване на Интерпол, след което следва конфискация и купувачът не може да си върне парите. Престъплението е възможно заради либерални закони, позволяващи сделките да се сключват с временни договори, предупредиха полицаи, прокурори и вносители на коли от Италия, пише в. "Телеграф".
Последният сигнал за подобна измама е от април с "Ауди А4", купено от Ботуша.
Схемата се прави с автомобили, на които не са били плащани данъците в родината на продавача. Когато се дължи налог, регистрацията на колата може да бъде прекратена, но само ако тя бъде продадена за износ. Сделката се сключва с временен договор, който не минава през нотариус. Когато изтече срокът на този договор, продавачът отива в полицията и казва, че колата е била открадната или от адреса му, или от място, на което няма охранителни камери. Твърди още, че талоните на колата са останали в нея и връща един или два ключа, които предварително си е запазил. По този начин печалбата за измамника е тройна - спестил е данъците, получил е пари от продажбата и накрая прибира и застраховката.
По идентичен начин наш сънароник е изгорял с голяма сума, срещу която преди време си купил запазен джип "Ауди" Q7. За да е сигурен, че автомобилът, който купува, е редовен, купувачът го закарал в полицията, където експерти проверили номерата на рама и двигател, както и други идентификационни белези. По колата нямало никакви следи от интервенции, не фигурирала в базата данни на Интерпол и купувачът я платил, минал безпроблемно каналите на КАТ и се радвал на новата си придобивка. Радостта му обаче била помрачена, когато на прибиране към България при едно от задрганичните пътувания на ГКПП "Връшка чука" колата светнала в системата на граничните власти, че се издирва в Италия за кражба и била конфискувана. При това положение собственикът не може да очаква никакво обезщетение от каското на колата.
Единствената му надежда е да води дела в Италия, но за целта трябва да открие свидетели, които да потвърдят, че сумата за колата е била платена. Другият вариант е българската прокуратура да води дело и да доказва пред италианските власти, че в случая става дума за измама. И в двата случая обаче процедурата е тромава, а шансовете за успех малки.