86-годишна жена е станала жертва на телефонна измама, при която е предала сумата от 1600 лева, съобщават от ОД на МВР-Сливен.
На 23 август старицата е получила обаждане от жена, която разпознала като внучката си. Мнимата роднина убедила възрастната жена, че ѝ трябват пари, за да освободи пратка от митницата. Въведена в заблуждение тя предала сумата от 1600 лева на непознат мъж. По случая в РУ-Сливен е образувано досъдебно производство.
ОДМВР-Сливен предупреждава, че е възможно измамната схема да бъде променена, но искането на пари и ценности остава!
От полицията припомнят някои от класическите схеми за измама:
- Оказване на съдействие на органите на реда при задържането на телефонни измамници, чрез предоставяне на наличните пари и ценности, които впоследствие да бъдат върнати.
- Катастрофа с жертва, предизвикана от близък роднина, който е задържан в ареста и за освобождаването му е необходима крупна сума пари.
- Болен от / свински, птичи грип, ебола или друга актуална болест/ близък роднина, който е настанен в болнично заведение и за спасяването му е необходима скъпоструваща ваксина.
- Настъпила трудова злополука / гръмнал бойлер или друг електроуред / възникнал пожар или взривена бомба, при който инцидент е пострадал тежко близък роднина. За да се извози в специализирана столична болница с хеликоптер и да се предприемат оперативни действия е необходима крупна сума пари.
- Пътен инцидент, при който на близкия роднина са засегнати крайниците. За оперативната намеса и поставянето на златни пирони е необходима крупна сума пари или ценности.
- За отпускане на допълнителни пари към пенсията / помощ за закупуване на лекарства / енергийна помощ / друг тип социално подпомагане е необходимо крупната сума пари или ценности да се предоставят на мнимия служител на "Социални грижи" или "Пенсионното" за да може възрастния човек да попадне в графа "крайно нуждаещ се".
- Освобождаване на колетна пратка от чужбина, съдържаща валута в големи размери, скъпоструващи лекарства или ценни предмети.
- Осъществяване на изгодна сделка от близък роднина по закупуването на климатици, електроуреди и др. от голям търговски обект и др., го приканва да даде пари или ценни вещи.
По време на телефонната измама жертвата непрекъснато разговаря по телефона, като не се дава възможност да се свърже със свои роднини и да им съобщи за проблема. Възможно е да се поиска теглене на пари от банка.