Нова схема - джамбази крадат коли с GSM

share

Автокрадците в София вече задигат лъскави лимузини и японски джипове с помощта на джиесем.

За целта апашите купуват модерни смартфони, тъй като в тях можело да се скрие апаратурата, с която се запалва автомобилът. Така при една полицейска проверка извършителят нямал проблеми с претърсването, защото рядко някой би се усъмнил, че може да бъде открадната кола с телефон в джоба. Информацията беше потвърдена както от полицията, така и от хора, запознати с тънкостите при задигането на возила. Разследващите обясниха, че са наясно със схемата и вече са нащрек за крадци със смартфони, пише "Монитор".

Самият метод бил представен на т. нар. семинари, които се организират сред апашите. За по-силните автоджамбази работят компютърни специалисти, които били натоварени със задачата да измислят нови методи за подкарване на лимузините. В случая с телефоните предварително спецовете ги разглобявали и махали вътрешностите им, след което между двата панела вграждали изключително важния за крадците програматор, който за 15 секунди след влизането в колата обучава новия ключ на крадеца и запалването става безпроблемно.

С този тип оборудване се задигали предимно три модела джипове на японски производител, един от които се произвеждал за американския пазар и е с размерите на огромен пикап с мощен двигател. Смарфонът се използвал и за моделите на един от немските производители.

Номерът става при моделите след 2007 година. "Електрониката на по-старите коли не работи на този принцип“, обясняват запознати. Първите кражби от този тип започнали още с излизането на първите по-модерни смартфони.

Задигнати японски джипове доста често вместо да бъдат продавани от крадците, се разглобявали за части. „Аксесоарите на японските коли и изобщо на по-луксозните джипове са изключително скъпи и не се намират много лесно. Ако крадецът реши да продаде цялата кола, то няма как да й вземе повече от 10 хил. лева. Ако обаче я разглоби и продаде на части, то печалбата му става тройна. Рискът да бъде заловен също е по-малък”, обясниха разследващи пред „Монитор”.

Запознати с автокражбите в столицата обясниха, че отскоро се наблюдавал и нов тип бизнес в тези среди – кражбата на ключове за скъпи возила. Със задачата били натоварени ловки джебчии, които действали на територията на моловете и големите вериги магазини. Те следели кой с каква кола спира на паркинга, след което тръгвали след него и докато пазарува, му измъквали чантата с ключа.

След това ценната вещ се търгувала за около 5 хил. лева, но само при положение, че е придружена с информация за това къде е паркиран автомобилът. Така крадците отивали и с оригиналния ключ задигали возилото. „Далаверата е двойна, защото нямаме проблем и със застрахователите. Когато колата е взета с оригиналния й ключ, фирмата не плаща обезщетение и съответно техните бригади не ни издирват”, обяснява пред всекидневника човек от средите на крадците.

Водещи новини

Още новини