Пияница отмъкна уиски в бутилка от лимонада

share

Изобретателен хасковлия приложи нов гепи-трик, за да вземе на аванта бутилка от половин литър уиски от местен супермаркет.

Пресметливият любител на чашката се скрил между щандовете и прелял алкохола от стъкленото шише в пластмасова бутилка от лимонада. Така мошеникът се пробвал да залъже касиерките и да изнесе марковия алкохол, без да плаща. Охраната обаче била нащрек и след като забелязала опита за кражба, спипала пияча на излизане. При проверката, гардовете установили, че освен маскираното като лимонада уиски, хасковлията задигнал и чифт чорапи.

Кризата направи народът все по-изобретателен, а пикът на кражбите е по Коледните празници, коментира за „Монитор“ Красимир Въловски, шеф на охраната в столичен хипермаркет, пише "Монитор".

Стара практика си остава тийнейджъри и любители на чашката около 30-35 г. да си да си спретват парти покрай рафтовете. Бутилки алкохол и сокове се отварят на място. ,,Напоследък пият много фрешове”, отбелязва Въловски. За мезе се ядат скъпи салами, ядки и чипс, след което празни кутии и опаковки зеят по рафтовете. Друг хитър номер е да се отлепи етикетът на филе, което тежи 200 г, и да се лепне на половинкилограмова мръвка.

Масова практика на баби и дядовци пък е да задигат деликатесни луканки и суджуци, като ги крият в бельото си. Възрастните хора често пъхат колбасите и в джобовете на дрехите си, но за зла участ скенерът на изхода засича немаркираните стоки и те са разконспирирани. ,,Често отварят кашкавали, сирена и меса и ги ядат директно в магазина”, оплаква се охранителят.

,,Повечето крадат от глад и немотия, но има и такива, които са психичноболни и когато ги хванем в крачка, налитат на бой.”, каза още гард на столичен магазин в кв. „Западен парк”.

Стоки се задигали в чадъри, бебешки колички и най-вече в якета и палта. Народът налитал на скъпи и луксозни стоки, споделят служители на големите хранителни вериги.

Креативни мошеници пък пълнят по-обемисти стоки като куфари, сакове и чанти с други по-дребни, с идеята че на касата, ще платят само куфара. Освен това в опаковките на паста за зъби за по 1 лв., слагали двойно-тройно по-скъпи маркови стоки.

С около 20% се увеличават кражбите през зимата, отчита Красимир Въловски. Това се дължи на по-дебелото облекло, което се превръща в скривалище за крадени стоки.

Крадци стават както от опърпани, бедни и гладни хора, така и интелектуалци и хора с елитни професии като адвокати, лекари и модерно облечени клиенти, обясни Вълковски.

,,Оправдават се, че поради разсеяност забравили, че в джоба им има немаркиран продукт”, добавя още той. Елегантните мадами пък налитали на парфюми, кремове и сапуни. След храната, козметиката се краде най-често.

Изобретателните и хитри крадци принуждават хранителните вериги непрекъснато да усъвършенстват системите за сигурност. Изнасянето на стоки бърка в джоба на служителите на по-малките бакалии и за да не намалее заплатата им, гардовете отварят очите си на четири.

Водещи новини

Още новини