Столичната дирекция на вътрешните работи сигнализира за нов сценарий, ползван в познатата вече телефонна схема за измами.
В случая непознат глас, представящ се за медицински работник, съобщава на жертвата – обикновено възрастни хора, че негов близък е заразен с болестта ебола, нуждае се от скъпоструващо лечение, без което ще настъпи усложнение за болния.
Обикновено трето лице, което се представя за санитар, прибира сумата от притеснените хора от домашния им адрес, или от друго уговорено по телефона място, съобщават от пресцентъра на МВР.
От полицията отново припомнят основните правила, за да се избегне измамата. Първата и основна стъпка е, независимо от стряскащата вест, потърпевшите да потърсят връзка с близките си или със съсед, който може в този момент да действа трезво.
Добре е на възрастните хора да се напомня за подобни телефонни измами, да знаят, че в никакъв случай не трябва да споменават пред непознати или по телефона имената си и личните си данни.
Те трябва да са спокойни, че не биха могли да пострадат, ако затворят телефона или в директния разговор категорично заявят, че това е измамна схема, за която знаят.
Ако гражданин е станал жертва на измама, той трябва незабавно да се обърне към най-близкото районно управление или да позвъни на тел. 112. Ако възрастта му не позволява, негови близки също могат да сторят това.
Криминалистите са категорични, че бързата реакция при този вид измами и предоставянето на точна информация за случилото се (дата, времеви период, през който е получено обаждането и т.н.) е много важна за успешното разследване на този вид престъпления.