Два влака са спрели един срещу друг само на 150 метра. Това е станало в 17,12 ч в сряда на гара Безмер.
Това са ускорените бързи влакове (бившите експреси) от Варна за София и от София за Бургас. В 17,12 ч влак 8612 , бившият експрес “Слънчев бряг”, е приет на четвърти коловоз вместо на трети и се е оказал срещу влака от София за Варна. Спрени са от дежурния ръководител движение, информира 24 часа, позовавайки се на източници, близки до железниците.
Шефът на “Холдинг БДЖ” Християн Кръстев вчера потвърди инцидента. Той каза, че дежурният ръководител движение не е подготвил маршрута за приемане на влаковете. “Той обаче се усеща и тръгва да подава ръчен сигнал за стоп. Влаковете са спрели на 150 м един от друг” обясни Кръстев. И каза, че ще награждава машинистите заради бързата им реакция.
Гарата е в ремонт и управлението на движението е в ръчен режим. Заради обновяване на жп мрежите в ръчен режим са 12 гари, които са “развързани” от системата за сигнализация и управление на движението на влаковете. Заради това влизането на влаковете в тези гари е с 25 км в час, за да могат да реагират, обясни още Кръстев.
По-късно от НКЖИ отрекоха, че дежурният ръководител движение е виновен и заявиха, че се прави разследване. Според шефа на Националната компания “Железопътна инфраструктура” Милчо Ламбрев е допусната човешка грешка. Маневреният стрелочник пуснал от едната страна влака на 4-и коловоз. Стрелочничка обаче не е завъртяла стрелката и насрещният влак е влязъл пак по този коловоз.
Стрелочничката била от 3 месеца на работа. Нямало е и втори човек, който да следи работата ѝ, тъй като имало недостиг на хора. А инструкции има и те трябва да се спазват. По принцип имало и нареждане да не влизат в такива “развързани” гари по два влака едновременно. Това е било спазено - едната композиция е била влязла в гарата и е спряла, а насрещният влак е пуснат по-късно, обяснява Ламбрев. Така се елиминира възможността два влака да се движат един срещу друг и се увеличава времето за реакция.
Заради инцидентите в железницата служебният министър на транспорта Николина Ангелкова разпореди спешни мерки, създаден е и консултативен съвет, който да работи за безопасността в железницата. Една от тях е обучението на железничарите. Резултатите от тях обаче явно е рано да се появят.