Пореден екшън в БДЖ се размина без жертви и аварии. Този път не става въпрос за техническа неизправност на влака или на жп мрежата, а за пиян машинист. На 15 август Милко Алипиев изобщо не се явява на проверката и инструктажа за управлението на бързия влак №8611 от София за Бургас.
Дежурният майстор в депото подава сигнал, но влакът вече е заминал. Разпоредена е проверка на първата възможна гара по неговото направление. След обаждане от София контролен екип успява да свали пияния машинист в Пловдив. Правят проба с дрегер, която установява 1,25 промила алкохол, научи "Преса". Алипиев е отстранен и на мястото му се качва Христо Каравачев от пловдивското депо, който управлява влака от Бургас.
Пияният служител е бил вторият човек в кабината и не е карал до Пловдив, категорични са на жп гарата в града. "Лично направих теста за алкохол и ви гарантирам, че влакът е бил управляван от другия машинисти", разказа пред "Преса" един от служителите в локомотивното депо. Според него ситуацията е била много сериозна. "Представете си, че на първия машинист му прилошее и не може да продължи да управлява композицията. Тогава влакът би попаднал в ръцете на пияния служител, а никой не знае какво можеше да се случи тогава", коментира той.
Пловдивските машинисти определят случая като безпрецедентен, защото поне от 15 години насам никой не е засичан да се качва в локомотива пиян.
Съвсем наскоро обаче се стигна до инцидент. През юни т.г. траверсоподбивна машина прегази 27 овце на жп линията Перник-Волуяк в района на пернишкото село Дивотино. Кървавата касапница беше причинена от пияни машинисти, които не подали звуков сигнал и не ударили спирачките навреме.