"В социологията има правила и през последните години те се спазват все повече. Важен е авторитетът на една агенция. Не много често, но се появяват и фантомни агенции. Необходимо е да бъде посочен възложителят на проучването. Трябва да се обръща внимание и на допустимата грешка, тя се дава в рамките на до 3%".
Това каза пред БНР проф. Румяна Стоилова, председател на Българската социологическа асоциация.
И допълни, че онлайн изследванията са по-малко надеждни и агенциите използват допълнителни средства, за да повишат достоверността на информацията:
"Информацията, че изследването е проведено с таблет, дава насока, че се търси допълнителен начин да се повиши качеството на информацията - че анкетьорът може да отиде с таблета до лица без достъп до интернет и да впише техните отговори. Това би трябвало да дава гаранция за качеството на информацията".
В предаването "12+3" проф. Стоилова подчерта, че обществените нагласи се влияят от много фактори - събитийната среда, интерпретациите на анализаторите, кампанията на политиците, социологическите изследвания.
"Когато някой попадне на информация от социологическо проучване, която намират за некоректна, може да се обърне към Българската социологическа асоциация".