Хората се информират основно от телевизиите, въпреки че регистрираме намаляване на обществения интерес към медийните продукти в рамките на предизборните кампании. Тенденцията е в посока все по-малко българи да се интересуват как се развиват предизборните кампании. Това заяви Лидия Йорданова от социологическа агенция "Екзакта" във връзка с изследване откъде се информират главно българите по време на избори.
По думите ѝ се свива делът на сънародниците ни, които се информират за предизборната кампания от радиата. От телевизията пък се осведомяват главно хора над 40 години, докато младите българи се доверяват предимно на социалните медии.
От проучването става ясно още, че хората над 30 години търсят повече информация в интернет, отколкото от социалните мрежи, докато интерес към вестниците проявяват предимно по-възрастните хора от столицата.
По-голяма доверие към частните телевизии имат хората на възраст под 60 години, а едва 18% са столичаните, които вярват повече на БНТ, отколкото на частните телевизии в период на предизборна кампания, разясни Йорданова.
Тя обясни още, че се отчита спад от страна на избирателите към разясненията на ЦИК относно машинното гласуване.
Според изследването намалява и интересът към политическите скандали и компромати, от които продължават да се впечатляват предимно нискообразованите българи над 40-годишна възраст.
Проучването установи също така, че на последните избори на 2 октомври 56,2% от анкетираните са заявили, че са следили предизборната кампания по медиите с "интерес и любопитство", докато 43,8% от респондентите са отговорили с "отегчение и умора".