На среща с представители на "Продължаваме промяната" в пловдивския квартал "Столипиново", пред Обединено училище "Пенчо Славейков", което е до 10 клас, Алекс Леви, жител на града, алармира, че поради лошите условия на живот, много родители и техните деца решават да емигрират и броят на децата, от които зависят бюджетите на училищата, намалява, предаде репортер на Novini.bg.
По думите му голям проблем в квартала е и липсата на професионални паралелки и създаването на професионални гимназии.
Нивото на български език в училище и извън училище все още е ниско, въпреки положените усилия. Това са част от проблемите в квартала. А всички знаем, че образованието е път към бъдещето, път към успеха. На територията на "Столипиново" работят и образователни медиатори, които ходят всеки ден в квартала, за да търсят деца, които не посещават училище. Вярваме, че за да имаме добро образование, трябва да имаме добра социална среда, добри условия на живо, които да подпомагат това да се случва, заяви Леви.
Един от образователните медиатори, работещи в пловдивския квартал, добави че освен качеството на живот в квартала, в училищата в "Столипиново" трябва да се подобри и дисциплината.
Кандидатът за депутат от "Продължаваме промяната" Росен Костурков заяви, че трябва да отпадне системата за обединените училища. Имаме добър пример в село Калековец, където също е етнически район. Там в обединеното училище пуснахме две професионални паралелки за машинен оператор. Всички деца, които завършиха 10 клас там, продължиха 11-ти и 12-ти клас и всички те си намериха работа в заводите наоколо. Пловдив е една най-развитите индустриални зони в България. Тази зона дава възможност на доста хора да имат добри доходи и сигурна работа. Една от първите стъпки, които е направим, е да направим професионална паралелка в училището и то да стане професионална гимназия.
В квартала видяхме проблеми, които са трупани 25 г. - липса на канализация, липса на питейна вода, липса на най-елементарни условия на живот, посочи кандидатът за депутат от "Продължаваме промяната" и председател на 47-то Народно събрание Никола Минчев.
По отношение на образованието ми се иска да направим така, че тази училищна ограда (високата бетонна ограда на Обединено училищен"Пенчо Славейков" - б. ред.) да не е метафора за достъпа на децата в "Столипиново" до образование, защото това е начинът те да бъдат интегрирани в българското общество, каза той.
Тук институциите видимо са избягали от функциите си от много години. Така че държавата и общината трябва да се върнат в квартала и да си свършат работата, подчерта Минчев.
Учителите, които преподават в училищата в етническите квартали, не са достатъчно добре мотивирани, за да си свършат нормално работата, въпреки че са по-добре заплатени от останалите си колеги, а и материалната база в училищата е добра. За мен решението на този въпрос е този квартал да "произвежда" учители от собственото си население. Тогава тези учители ще обучават децата, които живеят в съседния двор или в съседния апартамент. В квартала има изключително голям потенциал от хора, завършили средно образование, които могат да продължат във висшето, просто някой трябва да ги насочи, добави Росен Костурков.