Цената на горивата ни е равна или по-добра от тази на всички други страни в Европа. Това заяви съпредседателят на “Продължаваме промяната” Кирил Петков.
"През 2011 г. пристанището на “Росенец” е дадено на концесия за 35 години за сумата от 1 милион лева. В момента таксата е 1,5 милиона лева на година. Това е единственото пристанище, на което може да бъде разтоварен петрол в страната. Виждате танкерите. Петрол в страната няма как да влезе по друг начин. Един такъв танкер е между 50 и 100 влакови композиции, което е абсолютно невъзможно. Монополна точка за вход на петрол в страната е дадена на “Лукойл Нефтохим”. Парите са колкото за наема на три големи магазина в МОЛ. Като служебен министър миналата година заварих един митничар на цялата тази територия. Общо 7 митничари в пункта. На смени. По един митничар за цялата територия, без граничен контрол. Започнахме да поправяме това. Вече има истински митнически пункт, има граничен контрол. Има наблюдение. НАП влязоха да правят ревизии. Вследствие на това, след 15 години загуба, “Лукойл” тази година плати печалба", отчете от своя страна Асен Василев.
"Тук се разтоварва руски петрол. Успяхме да се договорим с Европейската комисия така, че цените в България да са значително по-ниски. Държавите, които използват руски петрол, са България, Унгария, Чехия и отчасти Румъния. Средните цени за бензин А95 за миналата седмица са: за България - 3.06, Румъния - 3.17, Чехия - 3.18, Унгария - 3.21. Цените са между 3 и 3.20 при едни и същи данъци и акцизи. В съседна Гърция, която не ползва руски петрол, цените са 3.97. Всичко, което чуваме от ГЕРБ: за цената на петрола, за цената на бензина, са пълни спекулации, освен ако не смятаме, че и Орбан краде левче", подчерта още той.
От своя страна Кирил Петков посочи, че в Комисията за защита на конкуренцията работят само кадри на ГЕРБ. “Когато чуете Борисов да говори за левче, питайте го как ще вкара нефта, къде ще го преработва, къде ще го продава и защо неговите хора в КЗК не правят нищо по повод цената? Хубавата новина е, че въпреки всичко, българското правителство успя да договори дерогацията за българския петрол като една от двете страни в ЕС. Цената ни е равна или по-добра от всички други страни в Европа", посочи той.
Асен Василев счита, че съставът на КЗК трябва да бъде променен, за да влезе истинска конкуренция и да се разбие монополът върху складовете и входните точки на петрол в България. “Докато това не стане, няма как да имаме наистина конкурентен пазар", обясни той.
"Бюджетът към 31 юли беше с 1,5 милиарда лева излишък. Предполагам, че към август месец също ще е с излишък. Служебният министър на финансите е казала, че въпреки излишъка, не може да се гарантира, че няма да излезем на дефицит. Моят единствен въпрос е за какво ще се похарчат тези допълнителни 12 милиарда, за които разбрах, че се е говорило. Може би, за да си купим евтин руски газ?”, запита Василев.