Областният управител на област Хасково инж. Минко Ангелов се срещна с директора на Областно пътно управление-Хасково Радостин Ламбрев и изпълнителния директор на фирма „АБ“ АД Тенчо Пасков във връзка с преустановените ремонтни дейности на АМ „Марица“ в близост до ГКПП „Капитан Андреево“. Участъкът от 7 км. е по посока София и е затворен от 8 месеца, което създава затруднения за шофьорите и в двете посоки. Поради наближаващия летен сезон жителите на Свиленград подготвят протест на магистралата, който ще се проведе на 2 юни.
На срещата с областния управител на област Хасково инж. Минко Ангелов и двамата заместник областни управители Мартин Узунов и Виолета Желева, от фирмата изпълнител казаха, че в рамките на няколко пъти са преустановявали работа по участъка, заради разпореждане от АПИ. „Първата заповед бе от средата на ноември 2020 г. и в нея бе посочено, че трябва да спрем всякакви строително-монтажни работи. Причините бяха метеорологичните условия.“, уточни изпълнителният директор на „АБ“ АД Тенчо Пасков. По-късно от фирмата изпълнител получили разпореждане, че могат да положат до първи клас биндер, след което да бъде пуснато движението, но то останало преустановено. „Към края на декември поискахме вдигане на временната организация на движение с протокол от комисия и пускане на движението. Това не се осъществи и в началото на февруари отправихме ново искане до АПИ, за да ни разрешат в частта на съоръженията да продължим работа.“, добави изпълнителният директор на фирма „АБ“ АД Тенчо Пасков. След писмото фирмата изпълнител получава отговор, че в средата на февруари може да се извършват ремонтни дейности само по съоръженията. Възобновяват се ремонтните дейности само за кратък период. „Предстоеше нова плоча с тротоарни конзоли, отводняване и други процедури, но няколко дни по-късно ни бе разпоредено отново да спрем работата и то с устна заповед. Така от март асфалтовите мостови съоръжения са разбити.“, допълни изпълнителният директор на фирма „АБ“ АД Тенчо Пасков. От средата на април е изпратено ново искане до АПИ за подновяване на ремонтите. Писмото обаче остава без отговор. От фирмата изпълнител са категорични, че получат ли разпореждане от АПИ, още на следващия ден ще започнат ремонтните дейности.
4 км. от участъка вече са напълно завършени. Движението обаче няма да може да бъде пуснато, заради ремонтните дейности на останалата част и ще се наложи временна организация по безопасност на движението, стана ясно на срещата. Изпълнителният директор на фирма „АБ“ АД Тенчо Пасков заяви още, че не е невъзможно за месец и половина или два месеца да бъде пусната напълно само лявата лента на платното и да продължи да се работи.
„Трябва в най-скоро време да се възобновят ремонтните дейности и в кратки срокове да се пусне движението, защото се застрашават човешки животи. Идва летният сезон и трафикът е много натоварен. Ще работим съвместно с Областно пътно управление-Хасково и АПИ, за да успеем да разрешим проблема с пускането на участъка“, коментира областният управител на Хасково инж. Минко Ангелов. След срещата той проведе разговор с председателя на УС на АПИ Апостол Минчев, който го увери, че ще пусне заповед за подновяването на ремонтните дейности от утрешния ден. Областният управител на област Хасково инж. Минко Ангелов подчерта, че ще постави въпроса и пред МС, въпреки забавянето да се вземат спешни мерки за по- бързото приключване на ремонтните дейности.
Областният управител изрази притеснение и от другия проблемен участък в област Хасково- коридор 9, път I-5 Стара Загора- Димитровград, по който минава голям поток от румънски туристи за Гърция през наближаващия летен сезон. „Участъкът на разклона от с. Брод до метан станция е асфалтиран с добра геометрия и маркировка, но единственият проблем са фугите. Предстои те да се доставят и изпълнителят пое ангажимент до 20 юни движението да бъде пуснато“, каза директорът на Областно пътно управление-Хасково Радостин Ламбрев.
От фирмата изпълнител подчертаха, че са получили заповед от проектанта и той препоръчва да не се пуска движението, докато не се монтират фугите. „Причината да не са монтирани е, че в момента в България не се монтират фуги, заради изискване от миналата година, която задължава всички вносители на фуги да бъдат сертифицирани“, добави Тенчо Пасков. Той изрази надежда, че ако започне в най-скоро време монтирането, участъкът ще бъде пуснат в началото на юли.