Манолова: Един кмет трябва да бъде силен лидер и да отстоява исканията си пред другите държавни институции

Novini.bg
share

Благодаря за поканата. Самата аз ползвам всеки ден услугите на таксиметровите шофьори и мога да коментирам проблемите ви.

Това заяви гражданският кандидат за кмет на София Мая Манолова, която се срещна с таксиметрови шофьори и разговаря с тях за проблемите им, предаде репортер на Novini.bg. "Аз обявих, че ако стана кмет, няма да пренебрегна нито един проблем на гражданите на София. Кметът трябва да бъде силен лидер и да отстоява исканията си пред другите държавни институции, защото част от вашите проблеми могат да се решат със законодателни промени в Народното събрание и различните министерства. Разбира се, някои от проблемите ви могат да се решат с общински постановления и наредби и аз ще работя за това. Столична община е длъжник на таксиметровите шофьори. Всички трябва да работим за подобряване на уловията ви на работа и решаване на вашите проблеми, защото това ще се отрази и върху гражданите на София, които ще ползват една много по-добра и качествена услуга", заяви Манолова.

"Най-големият проблем са тарифите и цените. Всички браншови организации сме единодушни за тарифите и нямаме никакви различия. Всяка година те трябва да се актуализират. И минималните, и максималните. Срещу данъка, който плащаме и който отива в общината, не получаваме никакви преференции. Всеки работещ знае, че там, където има пътникопоток, там трябва да има стоянка. Задължително трябва да има актуализации на стоянките. Сега един шофьор, ако спре пред мол, където няма стоянка, потенциално може да бъде глобен. Има проблем и с бус лентите. Трябва да ги ползваме, когато возим клиент, защото ние сме обществен транспорт", разкриха пред Манолова таксиметровите шофьори.

"Аз съм наясно с вашите проблеми. В София се падат реално по шест таксита на 200 души. В София градският транспорт понякога излиза по-скъп, ако трябва да го смениш няколко пъти. Това е причината софианци да ползват толкова често таксита. Наясно съм с проблема за стоянките. Аз бих променила наредбата и други коли, които спират на стоянки, да бъдат глобявани и репатрирани. Стоянките са на места, които са удобни за столична община, но не и за таксиметровите шофьори и гражданите. Местата им трябва да се променят след един дебат с вас. Това обещавам. Тези ангажименти поемам. Първо - стоянките да бъдат определни в диалог с всички браншови организации. Второ - да бъдат променени правилата на общината за санкциите срещу лицата, които паркират на стоянките. Трето - да бъдат променени правилата на градска мобилност и паякът да не може да репатрира таксиметрови коли, които са спрели на стоянка, но в тях няма шофьор. С данъците също не е честно. Ще настоявам патентният данък да се плаща на части, а не както сега предварително. За цените също трябва да се проведе дебат. Трябва да има публични обсъждания, в които да участват граждански организации и таксиметрови шофьори. Всичко ще се постигне с консенсус", категорична беше Мая Манолова.

"Това, което мога да кажа е, че предвиждам създаването на граждански борд към общината, където да се обсъждат всички проблеми. Там ще могат да влязат и ваши представители. Аз съм наясно колко е важна вашата услуга за гражданите. Размерът на данък "такси" трябва да се плаща като другите патентни данъци. Трябва да можеш да си върнеш надвнесените пари. Парите от тези данъци трябва да се използват за подобряване на инфраструктурата - за стоянки, за тоалетни, за места за почивки за таксиметровите шофьори. Всичко това ще обсъдим и решим заедно. За съжаление кметът няма законодателна инициатива, но може да отстоява исканията на гражданите. Това е моята цел. Поела съм ангажимент, че като кмет вратата ми ще е отворена за всякакви сигнали. Аз съм ваш клиент от години и за мен таксиметровият транспорт трябва да бъде развиван. Таксиметровите услуги ще бъдат сред моите приоритети", завърши Мая Манолова.

 

 

Водещи новини

Още новини