Българите започнаха да застраховат жилищата си

share

България е на път да се доближи до европейските страни по още един показател. За съжаление обаче не става дума за размера на заплатите, а за застраховки. Вече над 20 години българинът купува най-много застраховки за колата - задължителната "Гражданска отговорност", за която повечето шофьори плащат с неохота, и доброволната "Каско", пише Стандарт. В развитите държави, към които се стреми България, обаче номер едно в застраховането са полиците "Живот", защото там хората наистина ценят най-много себе си и здравето си. На второ място по популярност на Запад са застраховките на дома и едва след това идват автомобилните полици.

През първата половина на 2012 г. обаче у нас се наблюдава зачатък на обръщане на тенденцията, що се касае за застраховките "Имущество" и "Каско". Още с навлизането на световната криза в България доста хора решиха да спестят някой лев и да не направят "Каско" на колата си. Тенденцията се запазва и до ден днешен премийният приход на застрахователите от тези полици намалява с всяка година. Сред причините за това е и свитият пазар на нови автомобили. Финансовата криза удари не само автополиците, но и тези за дома, които и без това не са особено популярни в България и се сключват предимно по настояване на банките, които са отпуснали ипотечни кредити и задължават клиентите си да застраховат заложения имот. От 2009 г. насам обаче със свиването на пазара на имоти и ипотечните заеми не растат с темповете отпреди кризата. Което естествено влияе отрицателно и на търсенето за имуществени застраховки.

Земетресението в Перник от края на май обаче явно е накарало доста българи да се замислят дали не трябва да застраховат апартамента или къщата си. Това ясно се вижда и от статистиката, водена от Комисията за финансов надзор. От януари до края на април 2012 г. купените застраховки "Имущество" са на обща стойност 70,3 млн. лв., което е с 2,96 млн. лв. по-малко от края на април 2011 г. До края на следващия месец застрахованите домове са още по-малко - общият премиен приход по такива полици за пет месеца стига до 91,56 млн. лв., докато за същия период на 2011 г. продажбите са били за 95,43 млн. лв., или с 3,87 млн. повече. Очевидно обаче земните трусове и нанесените от тях щети са накарали доста хора да помислят как да защитят покрива над главата си и даже да дейст

Водещи новини

Още новини